"Gör vad ni vill med mig!" snyftade Oliver.


Oliver Twist  sidan 39

“Gör vad ni vill med mig", snyftade Oliver. "Men låt mig få lämna tillbaka pengarna och böckerna”

Jag tycker att denna biten i texten är väldigt fin för här visar Oliver att han är en snäll människa. Han visar också att han inte vill att andra ska tro att han är en stygg unge, som snor saker från andra, utan att han går att lita på.

Jag tyckte synd om Oliver när jag läste denna biten av texten för Oliver ville bara göra en god gärning till herr Brownlow. Herr Brownlow skulle göra ett test på Oliver om han gick att lita på, då skulle Oliver få lämna några dyra böcker och lite pengar till bokhandlaren. När Oliver då går mot bokhandlaren springer han på rånarna som fanns i stan. Rånarna  tar böckerna och pengarna som Oliver skulle lämna. Detta gjorde så herr Brownlow inte längre kunde lita på Oliver.

Jag har själv inte fått gå igenom något sådant här som Oliver fick men om jag skulle kommit i samma situation skulle jag sagt så som Oliver sa, därför valde jag att skriva om denna biten av text.

/Emrik


Kommentarer

  1. Hejsan!
    Vilken härlig rubrik du har valt, den lockar till läsning! Jag tycker också det är ett fint citat och känner med Oliver. Du förklarar på ett bra sätt hur du har tänkt.

    Jag hade markerat var jag hade hittat citatet efter citatet, glöm inte få med författare, titel, år, sida.

    Hejsan hoppsan!
    Jennie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Oliver Twist och herr Brownlow

Liten flicka upphissad i flaggstång

Onkel Toms dikt: Min sista dag.