Tåget mot England


Jag sitter just nu i tåget mot hemlandet. Det var ett tag sen jag åkte tåg, pengarna räckte precis för färden. Åka tåg känns som att fjärilarna i magen flyger så snabbt och mjukt. Tåget kör fort och det tycker jag om. Den snabba luften som kommer emot mitt ansikte luktar som vanlig luft blandat med koldioxid. Det smakar och luktar äckligt. Röken fortsätter att komma emot mig, men ingenting ändrar mitt humör.  Jag sitter bekvämt med min vän Sherlock och vi båda har en fin utsikt från fönstren.  Det går så snabbt att  och det ser ut som att blommorna svävar och molnen fortsätter med farten.

Yousef I

Kommentarer

  1. Hejsan!
    Vilken fin text du har skrivit! Jag gillar ditt sätt att beskriva, du använder olika sinnen och målar upp tågfärden för mig med hjälp bildspråk. Läckert!
    Hejsan hoppsan!
    Jennie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Oliver Twist och herr Brownlow

Liten flicka upphissad i flaggstång

Onkel Toms dikt: Min sista dag.