Brev till Jim


Sverige Oxie  2019-03-17

Hej!

Jag heter Tobias och har nyss läst din känslosamma berättelse och tyckte att jag behövde skriva ett kort brev till dig.

Jim,  jag tycker att du är en väldigt modig och snäll. Samt så sviker du aldrig och man kan tro på dig. Men som en svart slav kunde jag förstå att det var svårt. Att ingen ger en kärlek eller bryr sig om en och dessutom att du inte har din familj i frånvaro. Visar att du är stark. Du sätter andras behov före dina egna. Men jag tycker att du ska börja tänka annorlunda. Börja tänk på dig själv först för nu är du en fri man. Om man är en fri man och blir framgångsrik så måste man tänka på sig själv. Jag kan förstå att det är svårt att göra det om man har varit slav i 40 år, men du kan i alla fall försöka.

Jag har en fråga hur kan du vara så omtänksamma mot alla om dem är så hemska om dig? Borde du inte ha mycket hat inombords? Men jag tror du kommer bli en framgångsrik man med mycket kärlek och pengar. För att du är en smart och snäll man. Jag hoppas och önskar att allt är bra.

Med vänliga hälsningar, Tobias!


Kommentarer

  1. "Om man är en fri man och blir framgångsrik så måste man tänka på sig själv. Jag kan förstå att det är svårt att göra det om man har varit slav i 40 år, men du kan i alla fall försöka."

    Jag fastnade för de här två meningarna i ditt inlägg. Hur svårt måste det inte vara att våga leva fullt ut och göra sina självständiga val, efter större delen i livet som ofri? Vilka förmågor krävs för att bryta de mönster som etsat sig fast?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Oliver Twist och herr Brownlow

Liten flicka upphissad i flaggstång

Onkel Toms dikt: Min sista dag.