Brev till Dr Watson

Hej! Dr Watson!

Jag skrev detta brev för att kunna veta hur det är att jobba med Sherlock. Jag har undrat hur det är om du skriver tillbaka, jag hoppas att du skriver och besvarar mina frågor som jag vill fråga dig. Hur är det att jobba med Sherlock? Hur är det att jobba för polisen men inte vara som de andra? Om jag hade varit du då hade jag försökt att bli som Sherlock. Alltså försök att lösa brott och vara uppmärksam. Med det menar jag att du ska leta efter ledtrådar, det kommer att göra dig till en superdetektiv. Jag har själv aldrig gjort något som ni gör och jag har aldrig sett något liknande hända någon. Jag hoppas att råden kan hjälpa dig och att du kan svara på frågorna som jag skrev.

Hejdå!
Mvh
En elev från 8G

Kommentarer

  1. Hej!

    Du frågar Dr Watson om hur det är att arbeta för polisen men inte "vara som de andra"?. Det tycker jag är en klok fråga. Det finns många olika yrken som arbetar inom "polisen" idag, personer som har olika utbildningar och olika kompetenser för att förebygga, undersöka och lösa olika brott.

    Man behöver inte vara utbildad polis för att vara en del av den grupp som utreder brott och samlar bevis. Om du är lite nyfiken på polisens verksamhet, och vill vara en del av verksamheten, så kan du ansöka om att få bli volontär när du har fyllt 18 år.

    Information om det hittar du här: https://polisen.se/om-polisen/bli-volontar/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Oliver Twist och herr Brownlow

Liten flicka upphissad i flaggstång

Onkel Toms dikt: Min sista dag.