Liten flicka upphissad i flaggstång

Söndagen den 10 juli blev en liten flicka vid namn Ida upphissad i flaggstång. Det ska ha varit hennes bror Emil som hissat upp henne. Emil berättade snabbt att han bara velat hjälpa sin syster Ida. Då hon ska ha viljat se hela Mariannelund. Det var under ett kalas i Katthult man såg den lilla flickan hänga ner från toppen av flaggstången. Man såg inte den lilla flickan förens fru Petrell (en av gästerna) kom då hon först trodde hon såg den danska flaggan. Men hon märkte snabbt att det inte var en dansk flagga utan Ida. Hon upplyste genast Idas pappa, Anton. Anton blev förskräckt och skyndade sig snabbt för att sänka ner den lilla flickan. Ingen skada ska ha skett Ida och hon mår bra i dagsläget.  
/Elev från 8G

Kommentarer

  1. Hejsan!
    Jag gillar din rubrik, den fångar mitt öga och gör att jag vill läsa mer! Du svarar på frågor som vad som har hänt, när etc. Bra! Jag blir sugen på att läsa om Emil igen.

    Hej hopp!
    Jennie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Oliver Twist och herr Brownlow

Onkel Toms dikt: Min sista dag.